16 Nisan 2008 Çarşamba

Elite Squad ya da Seçilmiş Irk


Kaka, Giselle Bündchen, Cansei de Ser Sexy, Marcello Serpa, son olarak da Jose Padilha. Sevdiğim disiplinlerden birer örnek verdim ama siz gönlünüzce çoğaltabilirsiniz. Brezilya dediğimiz yerde her şeyin iyisi, güzeli mevcut. Bir peygamber olsa ve bana inananlar ölünce Brezilya’ya gidecek dese, hiç düşünmem, inanırdım.

Elite Squad, ilk paragraftan da tahmin edebileceğiniz gibi bu şahane ırkın nefis bir filmi. Polisiye olmasına polisiye ama bildiğimiz polisiyelere pek benzemiyor. Ben elinde kalaşnikoflarla sokakta nöbet tutan gangsterler hiç görmedim. Diğer polisiyelerden farkı da bu galiba. Coğrafi ve kültürel farklarını ortaya koymuşlar, çekmişler. Yerel bir hikaye ama gözünüz korkmasın. Bizim denemelerimiz gibi sakil değil. Ağzım açık izledim.

Not: Onur Ünlü’nün “Polis” filmini ayrı tutarım. Onur Ünlü, Brezilya ceza sahasına yardıra yardıra girer, kaleciye de çalımı basar.

Hiç yorum yok: