9 Mayıs 2008 Cuma

Atmık Adam


Yanlış anlaşılma olmasın, sanat galerilerini filan dolaşmam. Hatta gururla söyleyebilirim, üç kere Amsterdam’a gittim, bir kere Rembrandt’ın müzesinden içeri girmedim. Anlaşıldı herhalde. İyi. Bu Takashi Murakami at kafalısı, uzak doğunun Warhol’u olarak nam salmış. Yanda gördüğünüz heykel kendisine ait. Kızlar, tasarımcılar filan hasta bu herife.

Olmaz ya, cebimde harcamak istediğim, harcayamazsam korkunç rahatsız olacağım miktarda bir para var... Üstelik Nou Camp’ta maç izlemişim, Toy Dolls konserine İskoçya’ya gitmişim ve Hint okyanusunda küçük bir ada almışım. Yani hayatta yapabileceğim her şeyi yapmışım, her zevki yaşamışım. Para artmış. Ben de artık sıkıntıdan kendimi sanata vermişim. Demişim ki heykel filan alayım, pahalısından, dursun adanın bir köşesinde. Takashi’den al demişler, heykelin iyisi onda. Gitmişim adamın dükkanına, göstermiş bana “Atmık Adam” heykelini... Soruyorum size, insan soğumaz mı sanattan?

5 yorum:

Zeynep dedi ki...

pasifik'ti o, hint okyanusu da nereden çıktı?

alec eiffel dedi ki...

küresel ısınma beybi. pasifikte sular yükselince ada mada kalmayacak. hint okyanusu daha sakin.

asli dedi ki...

sayin sanatsevmez, coktan 15 milyon dölara satilmis bu eser.
sanattan sogutmak degilse de rahatsiz etmek amacli yapilmis zaten. (detaylarina girip bogmayayim) hem murakami'ye warhol yakistirmasini yapanlar utansin. bir japonu anlamak o kadar kolay mi

alec eiffel dedi ki...

bu akıma "in your face" deniyor sanırım. "bak seni çok rahatsız ederim, akıllı ol" akımı. kürklü merkür'ü izlemiştik bir süre önce, onlar da amaçlarının seyirciyi rahatsız etmek olduğunu söylemişti. sıkıcı ve klişelerle dolu bir oyundu. sıkıntıdan rahatsız olmuştuk. hem ayrıca 15 milyon dolar ona verene kadar, 3 milyon dolara şunu alırım, sanata doyarım.
http://www.privateislandsonline.com/bottle-cay-1.htm

charlotte sometimes dedi ki...

sevgili alec, ben bu eseri sizin aksine cok bi begendim.
hatta atmik icin yok mu artiran diyorum....15 milyon dolari son derece anlamli buluyorum.